top of page
Elazığ Firma Rehberi

YÖK Başkanı Erol Özvar: Devlet Üniversitelerindeki İkinci Öğretim Programları Kapatıldı!

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanı Erol Özvar, devlet üniversitelerindeki ikinci öğretim programlarının kapatıldığını duyurdu. Bu önemli adımın, üniversitelerdeki program kalitesini artırma amacını taşıdığını belirten Özvar, vakıf üniversitelerinin de gelecek yıl için bu doğrultuda planlama yapmalarını beklediklerini ifade etti.

Özvar, Yükseköğretim Kurulu'nda gerçekleştirilen Üniversitelerarası Kurul Toplantısı'nın açılışında yaptığı konuşmada, erişilebilir ve kapsayıcı bir yükseköğretim sistemi oluşturma hedefiyle çalıştıklarını vurguladı. Özvar, “Ülkemizin tüm kesimleri için nitelikli yükseköğretime adil erişim sağlamak için var gücümüzle çalışıyoruz.” dedi.

İkinci Öğretim Programlarının Kapatılma Nedeni

Erol Özvar, yaptığı açıklamada, devlet üniversitelerindeki ikinci öğretim programlarının kapatılmasının, program kalitesini artırmaya yönelik en önemli çalışma olduğunu belirtti. Özvar, vakıf üniversitelerinin de ikinci öğretim programları yerine istihdama duyarlı ve geleceğin mesleklerine uygun programlara dönüştürülmesinin sağlanacağını söyledi.

Ayrıca, mimarlık, eczacılık, psikoloji, beslenme-diyetetik ve temel bilimlere özgü bazı programlarda kontenjan azaltma kararı alındı. Bu kararların, eğitim kalitesini yükseltmek ve ülkenin ihtiyaçlarına uygun bir eğitim politikası oluşturmak amacıyla alındığı belirtildi.

Özvar, bu yıl üniversitelerde 1 milyonu aşan bir kontenjan oluşturulduğunu ifade ederek, yükseköğretime erişim talebinin güçlü bir şekilde devam ettiğini ve bu yoğun talebe doğru politikalarla yanıt vermenin öncelikleri arasında olduğunu belirtti.

İstihdamla Bağlantılı Programların Düzenlenmesi

Özvar, istihdamla bağı azalan programların kontenjanlarını kademeli olarak azalttıklarını söyledi. Yükseköğretim Yürütme Kurulu kararı doğrultusunda, gelecek akademik yıldan itibaren Çocuk Gelişimi, Felsefe, Sosyoloji, Tarih ve Türk Dili Edebiyatı açık öğretim programlarına sadece 35 yaş üstündeki öğrencilerin kayıt yaptırabileceğini açıkladı. Bu kararların, istihdam dengesini gözeterek alındığını belirtti.

Özvar, “Farklı ön lisans ve lisans programlarında öğrenim gören öğrencilerimiz öğretmenliğe geçiş fırsatı yakalamak adına 35 yaş sınırı getirdiğimiz programlara yoğun bir şekilde yöneliyor. Aldığımız karar, bu durumu kontrol altına almayı ve sürdürülebilirliği sağlamayı amaçlamaktadır.” dedi.

Son olarak, Özvar, devlet üniversitelerindeki ikinci öğretim programlarının kapatılmasının, üniversitelerdeki program kalitesini artırmaya yönelik en önemli çalışma olduğunu yineleyerek, vakıf üniversitelerinde de istihdama duyarlı ve geleceğin mesleklerine uygun programlara dönüşümün sağlanacağını ifade etti. Özvar, üniversitelere istihdam odaklı yeni programlarla ilave kontenjanlar verilirken, bazı programlardaki eğitim kalitesini yükseltmek amacıyla kontenjanlarda düzenlemeler yapıldığını söyledi.

1 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Σχόλια

Βαθμολογήθηκε με 0 από 5 αστέρια.
Δεν υπάρχουν ακόμη βαθμολογίες

Προσθέστε μια βαθμολογία
bottom of page